الکترولیز

روش هایی که برای درمان موهای زائد استفاده می شود الکترولیز و لیزر می باشد. به طور کلی برای درمان موهای زائد لیزر ارجعیت دارد. به دلیل این که درد کمتر و سرعت عمل بیشتری دارد و شانس جا گذاشتن و عوارض کمتری دارد. اما از آن جایی که لیزر در درمان موهای خیلی نازک و رنگ روشن و موهای سفید بی تاثیر است، در این صورت الکترولیز کاربرد پیدا می کند. در واقع الکترولیز سوزاندن ریشه موهایی است که موهای ناخواسته نامیده می شوند و ممکن است خانم ها برای برطرف کردن موهای زائد با مشکلاتی رو به رو شوند.

در الکترولیز از سوزن های خیلی ظریفی استفاده می شود که در موازات تار مو وارد پوست می شوند و ریشه مو را با یک جریان الکتریکی می سوزانند. مشکلی که در الکترولیز ممکن است پیش آید این است که اگر محلی که سوزانده می شود بالاتر و پایین تر از ریشه مو باشد ممکن است ریشه مو از بین نرود و مو مجددا رشد کند و احتمال این که اسکار و جای زخم باقی بگذارد وجود دارد.

بنابراین خیلی مهم است که الکترولیز توسط افراد ماهر انجام شود که حتی المقدور جای کمتری بر جا بگذارد. در مورد موهای سفید چاره ای به جز انجام الکترولیز وجود ندارد. اما در مورد موهای مشکی یا نازک و ضخیم هم چنان لیزر بهترین انتخاب است.

keyboard_arrow_up